5 סיבות לסירוב משכנתא שחשוב להכיר

רבים מקרב רוכשי הדירות בישראל זקוקים למשכנתא בדרך אל הדירה הבאה. עם זאת, לא כולם עומדים בקריטריונים וכתוצאה מכך עלולים להיענות לבקשה בסירוב. אלה הגורמים הפוטנציאליים לסירוב

אתם מחליטים לצאת למסע חיפוש אחר הדירה הבאה שלכם, ויודעים היטב שרגע לפני קבלת המפתח צריך לקבל אישור למשכנתא. מאחר שהבנקים אינם חייבים להציג את השיקולים הקשורים לסירוב, רוכשי הדירות לא תמיד יודעים אם הם נמצאים בסיכון לקבלת תשובה שלילית – או מדוע קיבלו תשובה כזו. על מנת שתוכלו להימנע מסטטוס של מסורבי משכנתא, למפות את האפשרויות הרלוונטיות ולחשב מראש את סיכויי ההצלחה שלכם, חשוב שתדעו אילו סיבות לסירוב משכנתא עשויות לעמוד ביניכם לבין הדירה שחלמתם עליה. אלו כמה מהסיבות העיקריות שמונעות מהבנקים לספק תשובה חיובית ללקוחות:

  1. חוסר יציבות במקום העבודה – לקוחות שמתקשים להציג יציבות במקום העבודה הנוכחי ומחליפים מקומות עבודה בתדירות גבוהה. על פי הערכת הבנק, לקוחות כאלה נמצאים בסיכון גבוה יותר להישאר ללא מקור פרנסה, ובהמשך לכך ללא אפשרות לעמוד בהחזרים. מסיבה זו, הם עלולים לקבל סירוב למשכנתא. 
  1. התנהלות כלכלית בעייתית בעבר – הכוונה ללקוחות שהתנסו בהיסטוריה מורכבת מול הבנקים במצבים קודמים. אלה יכולות להיות סיטואציות כמו חשבון מוגבל, צ'קים חוזרים ועוד. 
  1. גובה המשכורת – לקוחות בעלי משכורת נמוכה, שלפי הערכת הבנקים יתקשו בהחזר התשלומים, עלולים לקבל סירוב.
  1. התנהלות מול גורמי הוצאה לפועל – לקוחות שהציגו קשיים להחזיר חובות או שיש ברשותם תיקים פתוחים בהוצאה לפועל. 
  1. קטגוריית גיל – הכוונה למבקשי משכנתא בגיל מבוגר, שקיים חשש שלא יסיימו את החזר התשלומים בזמן. 

כמו שניתן לראות, סיבות לסירוב משכנתא מתייחסות למגוון רחב של פרמטרים, החל מהתנהלות כלכלית בעייתית, דרך יציבות במקום העבודה ועד לגיל. עם זאת, בחלק מסוים מהמקרים ניתן בכל זאת להתמודד עם המורכבויות השונות – באמצעות הוספת ביטחונות, שינוי בסכום המבוקש ועוד. אם אינכם בטוחים כיצד להתמודד עם המצב בצורה המתאימה, תוכלו לפנות אל יועץ משכנתאות מומחה בהשגת משכנתא למסורבי בנקים בכדי לקבל מידע פרטני ובחינה של המאפיינים האישיים שלכם. 

לפרטים אודות יועץ מומחה ניתן למצוא באתר – https://s-loan.co.il

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*